22-09-2010

RSS


Really Simple Syndication en het nieuws op mijn "deurmatje".
Een snelle manier om te kijken of de websites waar ik normaliter op kijk iets spannends of nieuws te melden hebben.
Allereerst eens al mijn favoriete sites bekeken, via Google Reader als probeersel mij ingeschreven op enkele wetenschappelijke abonnementen.
Ik heb ooit eens een cursus Smart- of Spead-readen gevolgd
Dit lijkt net zo iets, allereerst lees je snel de koppen: ze staan tenslotte mooi voor je op een rijtje en vervolgens klik je het artikel aan waar je in geïnteresseerd bent.
Verder ben ik bij elke site op zoek naar  RSS-button (ze zitten idd wel behoorlijk verscholen)

De volgende stap was natuurlijk zelf ook een RSS gevalletje op het blog te verkrijgen.
Want al mijn collega's gaan mij natuurlijk wel volgen, maar hoe bereik ik de rest van de buitenwereld?
Ik heb me ingeschreven bij Feedburner en tada onderaan een RSS schrijf in button gescoord.

Tijd voor een adempauze:
"heb ik het goed begrepen allemaal ?"
" hoe  zorg ik er verder voor dat Prodigieus gelezen gaat worden......"
"waar voeg ik mijn feed toe?"

enne de kasten zijn bijna leeg


www.feedburner.com

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat maar weer aangeeft hoe belangrijk het is om een duidelijke en prikkelende titel te kiezen, anders wordt je bericht niet gelezen.

prodigieus zei

Weet men trouwens op de rest van de wereld wel dat RSS in India heel ergens anders voor staat?

( daar is de RSS een extremistische Hindoe organisatie) Zullen ze toch ook niet snel zeggen voeg je RSS toe aan feedBURNER