23-09-2010

KGB Blog?


Zelf heb ik hem niet kunnen vinden, maar eh.......

Heeft KopGroepBibliotheken eigenlijk een blog?



Het hebben van een bedrijfsblog lijkt me een goede mogelijkheid om alle medewerkers de ruimte te geven om op een makkelijke manier contact met elkaar te hebben: 
een soort van EchtEvenLezen 


maar dan door elke medewerker aan te vullen met .......verhalen, ideeën, suggesties en/of kritiek .


KopGroep Bibliotheken is een grote organisatie met 16  verspreid liggende vestigingen,
elke keer op een vergadering merk ik dat de meesten elkaar nauwelijks kennen
en dat is heel jammer.
Nu met 23 dingen zijn we allemaal met hetzelfde bezig en kijken we hopelijk verder dan ons eigen gebiedje?
Maar straks na de 23 dingen? 


En een algemeen blog is als je m inzet voor de klanten ook minder statisch dan een website, kan gebruikt worden voor de vraagbeantwoording als ibi ophoudt te bestaan.
Zo zullen er legio mogelijkheden zijn.

Wie denkt er ook zo over of juist niet?
ik ben benieuwd




echtevenlezen.blogspot.com  bestaat nog niet



zo iets?
of zo?








8 opmerkingen:

Jolly Jumper zei

Leuk idee om een KopGroepBibliotheken blog op te zetten. Kan volgens mij ook erg leuk en functioneel zijn.
Er is wel een KopGroep Hyves( http://kopgroep.hyves.nl). Opgericht begin 2008 en nu slechts 55 leden, jammer dat het niet echt ging lopen. Maar wie weet zijn er nu meer collega's die ook de KopGroep Hyves weer wat levendiger maken nu we zo de digitale snelweg aan het ontdekken zijn. Ben jij al lid van deze hyves Prodigieus?

Groetjes Jolly Jumper

prodigieus zei

Nee, ik wist echt niet dat er een KopGroep Hyves bestaat.

Ben trouwens nog nooit op Hyves geweest, moet nog veel leren!!

Maar dank voor de tip

practical joke zei

Lijkt me een prima idee om als bibliotheek een eigen blog te hebben. Er zijn al meerdere bibliotheken die dit hebben, dus waarom wij nog niet?
Prima om daar alles op te zetten wat iedereen moet weten. Belangrijke vorm van communicatie, lijkt me.

practical joke zei

Nogmaals een berichtje van mij.
Graag een blog ook handig in verband met de communicatie. Vooral op een filiaal waar je waar met z'n tweeën werkt, waan je je vaak op een eiland.
Zo blijf je meer op de hoogte en "ontmoet" je meer mensen

Unknown zei

Een blog kan meerdere doelen dienen. Intern of extern, tijdelijk of structureel. Het idee is zeker goed en het is prima op te pakken. Zorg dan wel dat je er met een aantal mensen voor verantwoordelijk bent en dat er continuïteit is. Regelmatig bloggen en de bibliotheek een gezicht geven. Een leuke om eens over door te praten.

prodigieus zei

Dat zou ik ook graag willen, maar van de mensen die daar over zouden kunnen beslissen heb ik geen reactie ontvangen
Zou gewoon de stoute schoenen aan kunnen trekken en ............

Wel op een andere laptop dan deze want bij Blogger zit je zo in de problemen met twee gmail-accounts

Unknown zei

Ik denk dat de tijd er nu wel steeds rijper voor gaat worden, nu meer mensen in de organisatie er kennis mee maken en er over na gaan denken. Er zullen vast meer collega's met het idee komen.

prodigieus zei

Dat zou goed zijn, dan heeft het idee draagvlak en zal het uitgewerkt kunnen worden.

Meerdere mensen aan dat project aan het werk.

Ik ben benieuwd