Vrijwel zeker verdwijnt IBI in 2011.
Nu gaan er geruchten dat daarvoor in de plaats een Chatbot komt.
Een chatbot is en virtuele assistent die geautomatiseerde antwoorden geeft.
Stel nu dat de KopgroepBibliotheken een chatbot gaat gebruiken, ze krijgt een naam: Botje
Ik stel me het volgende voor:
voorbeelden aan de hand van praktijkvragen:
Klant : Hoi
Hallo, ik ben Botje . Ik geloof dat wij elkaar nog niet kennen. Hoe heet je?
Klant zegt naam
Welkom klant! Waarmee kan ik je helpen?
Klant: Iik zoek een gedicht
Ik zoek even naar een gedicht en zal je verschillende resultaten geven :
1: Misschien weet ik het nog uit mijn geheugen: .
Een gedicht kan zijn: Ik zoek het even op voor je google
Klant : over het circus
: O ja, we spraken over het circus.
Klant en olifanten
: Dat was iets te ingewikkeld.
Kan je hetzelfde maar dan iets eenvoudiger zeggen,misschien dat ik het dan wel snap.
Klant: Ik zoek een gedicht in een boek
: Wat is het in andere woorden?
Ik begrijp gedicht in een boek misschien niet helemaal!
Klant: eerste zin is gordijnen waaien
: Dat was iets te ingewikkeld.
Kan je hetzelfde maar dan iets eenvoudiger zeggen,misschien dat ik het dan wel snap.
Tweede Poging
Klant: wie was Scopias van Athene
" Namen van mijn bezoekers mag ik op last van Eu wetgeving niet geven, of zelfs maar de schijn wekken deze te onthouden. ( berichtje van mijn botmaster )
" Scopias van Athene" is toch niet beroemd?
Of zou ik de naam moeten kennen?
Een chatbot is en virtuele assistent die geautomatiseerde antwoorden geeft.
Stel nu dat de KopgroepBibliotheken een chatbot gaat gebruiken, ze krijgt een naam: Botje
Ik stel me het volgende voor:
voorbeelden aan de hand van praktijkvragen:
Klant : Hoi
Hallo, ik ben Botje . Ik geloof dat wij elkaar nog niet kennen. Hoe heet je?
Klant zegt naam
Welkom klant! Waarmee kan ik je helpen?
Klant: Iik zoek een gedicht
Ik zoek even naar een gedicht en zal je verschillende resultaten geven :
1: Misschien weet ik het nog uit mijn geheugen: .
Een gedicht kan zijn: Ik zoek het even op voor je google
Klant : over het circus
: O ja, we spraken over het circus.
Klant en olifanten
: Dat was iets te ingewikkeld.
Kan je hetzelfde maar dan iets eenvoudiger zeggen,misschien dat ik het dan wel snap.
Klant: Ik zoek een gedicht in een boek
: Wat is het in andere woorden?
Ik begrijp gedicht in een boek misschien niet helemaal!
Klant: eerste zin is gordijnen waaien
: Dat was iets te ingewikkeld.
Kan je hetzelfde maar dan iets eenvoudiger zeggen,misschien dat ik het dan wel snap.
Tweede Poging
Klant: wie was Scopias van Athene
" Namen van mijn bezoekers mag ik op last van Eu wetgeving niet geven, of zelfs maar de schijn wekken deze te onthouden. ( berichtje van mijn botmaster )
" Scopias van Athene" is toch niet beroemd?
Of zou ik de naam moeten kennen?
2 opmerkingen:
Zelf ook al eens in aanraking gekomen met zo'n chatbot, maar vvordat zo'n ding dan snapt wat je echt bedoelt.
Ik ben nog niet gelukkig met deze ontwikkelingen. Geloof niet dat je deze chatbots zo goed kunt ontwikkelen dat lastigere vragen ermee op te lossen zijn.
Ha grappig. Maar ze kunnen wel een ding en dat is bij stap twee de naam an de klant gebruiken als die dat net heeft ingetikt ;-)
En da's weer grappig. De woordverificatie oor deze reactie is "typste". Ik vind het soms zo toevallig hoe de woorden kloppen bij personen of berichten. Met een beetje fantasie natuurlijk.
Een reactie posten