14-10-2010

de één na laatste

Vandaag weer twee filialen bezocht ivm het fotoproject: de bibliobus en Wieringerwaard.
(nog eentje en dan ben ik overal geweest!!)

Leuke ontvangst en gesprek in de bibliobus en natuurlijk gefotografeerd
(wordt snel verwerkt in een collage hoor!!)

maar toen
Wieringerwaard een klein filiaal gerund door vrijwilligers.
Wie heeft daar al eens een bezoekje gebracht?

Het is alsof je teruggaat in de tijd, 
de boeken worden nog uitgeleend met het Detroit systeem,
ik zag de kaartjes en stond direct weer als 10 jarig meisje in onze bibliotheek destijds aan de Hector Treubstraat.
Ik las veel, maar je mocht altijd maar 3 leeboeken en 3 studieboeken lenen, alleen te halen op woensdagmiddag.
Als ik vroeg naar de bieb ging kon ik aan het eind van de middag het eerste boek al uit hebben, één keer geprobeerd dat ene boek om te ruilen, maar dat mocht niet. Regels he?
En eenmaal uitgelezen aan de jeugdkant moest ik toch braaf wachten tot ik de leeftijd had om bij de volwassenen te lenen. Gelukkig gaf mijn moeder af en toe een briefje mee zodat ik dan  een bepaald boek wel mocht meenemen, maar de mevrouw keek dan altijd zo afkeurend dat ik maar een andere manier zocht om ze toch te kunnen lezen.

Maar Wieringerwaard:
Ik werd er echt een beetje verdrietig van: het is er allemaal zo oud.
Is daar nu echt niet iets aan te doen?
Geen computer veel gedateerde boeken en een erg aardige vrijwilligster.

Geen opmerkingen: