01-10-2010

roze draad: kOPgROEPjes II

Een  eigen antwoord dienst van de Kopgroep Bibliotheken


methode 
.1.
Vraag stellen op kOPgROEPjes -pagina van KGB website
na registratie met lidmaatschapsnummer,emailadres en postcode, anders als gast.

Vraag wordt binnen 24  uur per email beantwoord.

Vragen van klanten  binnen het postcode gebied worden met voorrang behandeld

Vragen van gasten worden binnen 48 uur beantwoord

2.
Vraag stellen via eigen kOPgROEPjes email adres
verder zie boven

3.
Vraag stellen via chat
als snelle beantwoording mogelijk is dan beantwoorden
anders antwoord via mail


Chat is sneller en directer dan e-mail , maar vergt ook meer van de beantwoorder die dienst heeft. Als diegene daarnaast/tegelijkertijd  ook nog andere werkzaamheden heeft dan is dat niet uitvoerbaar. 


Ben benieuwd waar ieders voorkeur naar uit gaat.






Ten tweede wie gaat de vragen beantwoorden?


7 dagen per week zal een dienstdoende bibliotheekmedewerker de vragen beantwoorden


Voorstel: Iedere bibliotheek medewerker kan solliciteren
maar zal een test moeten afleggen om te bewijzen de noodzakelijke digitale "skills" te bezitten




wordt vervolgd

6 opmerkingen:

Lady Lala zei

Wat een mooie site heb jij. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, zoveel staat er op. Dus eerst maar eens al je berichten gelezen.
Leuk die oproepjes, tips, foto's, maar vooral je serieuze bijdrage voor bibliotheekgebruik.
Knap hoor. Wat moet ik dan nog veel leren!

prodigieus zei

Het is altijd even zoeken wat je met iets wil

Een blog is in dit geval ook een "dagboek" voor de 23 dingen.
Maar je kunt daarnaast natuurlijk van alles kwijt.

Ik maak maar van de gelegenheid gebruik

Unknown zei

Je zou ook kunnen kijken wat je met chat en Twitter kunt doen. Dat mensen bijvoorbeeld een vraag naar je Twitteren.

Unknown zei

Af en toe zijn die Captcha's zo toevallig to the point. Nu moest ik "chiese" intikken. Zit ik me een brede grijns in jouw camera te kijken ;-)

prodigieus zei

Lol
het lijkt wel of die dingen samengesteld worden uit je tekst.
weet niet hoe dat werkt?

prodigieus zei

Van chat heb ik persoonlijk het idee dat dat te veel druk op de dienstdoende medewerker zal leggen.
Ws moet dat tijdens informatie-balie dienst!!

Ik zal de vraag in mijn volgende roze draad wel stellen.