29-09-2010

de toestand in de KGB II

na 1 ½  week
 76 KopGroep blogs

door B.J.Hiltervrouw

Waar je ook komt, als er mensen zijn die "23 dingen doen" dan gaat het gesprek al snel over het Ding waar men op dat moment mee bezig is.

Op een verjaardag waar B.J.H. aanwezig was, zat het enige niet KopGroep-mens met verbazing naar het gesprek te luisteren: RSS (mijn hemel waar gaat het over) thumbnail (wat? duimnagel?) volgers ( zo hé, dat lijkt wel politiewerk) en Flickr (dat mocht ik van mijn moeder nooit zeggen).

In elke bibliotheek hoor je tussen de werkzaamheden door ook:
 Ik heb een foto op mijn blog geplaatst (steen goed!!)
Kan jij even helpen? Ik wil niet langer met zo'n grijze kop als volger vermeld staan (ik geef geen aanwijzingen over wie wat waar). Ik heb het gedaan hoor: ik heb nu ook een Blog, wat een gepuzzel.
En  een Blogger  meldde niet meer ***** te zijn, maar dat ze vanaf nu zonder nickname schrijft.

Begeleiders zijn trouwens ook mensen, he!!
Behalve dat ze meestal zelf alles eerst uitvogelen, moeten ze vervolgens de bloggers die ze onder hun hoede hebben ook nog motiveren om te "Dingen" in 100 of 50 woorden en niet alleen maar lollige stukjes te schrijven.
Valt niet altijd mee .
Maar ze blijven positivo 

B.J.H.  voorzien van RSS (ook op de reacties en vervolgreacties) registreerde de samenwerking, verbroedering (of vrouwengemeenschap als het is: verzustering) en de bewondering voor elkaars schrijftalent. blog ontwerp en/of doorzettingsvermogen.

Als laatste een tip voor ieder KopGroep Blogger
Bekijk eens één keer per week een blog van iemand waar je je niet als volger aangemeld hebt: je zult versteld staan!!

1 opmerking:

Anita Ruder zei

Dat is inderdaad een leuke tip!!