27-09-2010

de toestand in de KGB I

 na 1 week
 door B.J.Hiltervrouw

Een week geleden wist nog bijna niemand wat ons boven het hoofd hing: ja iets met 23 dingen, maar eh.....
Een blog ? Voor bijna iedereen een onbekend fenomeen, tenminste om er zelf één bij te houden.


start
Allereerst al de pret (maar voor sommigen een uitermate serieuze zaak) om een naam te bedenken: er zitten geweldige tussen Druppel (als je Spetter heet);   Lady Lala; Ik geef geen Krimp; Een steentje bijdragen ( 2x Steen trouwens) ; Digidees; de10vanDien, PracticalJoke; Woodbuyer ( naam Houtkoper) en ga zo maar door.
Die namen geven al aan hoe men er mee bezig is, want niets is zo belangrijk als een naam die bij je past.

achtergrond
Toen, zoals onze geheimzinnige Loudewiese schreef: het uitzoeken op de menukaart. Oh deze of nee die.
Er zijn er een paar met dezelfde achtergrond, de bibliotheekboeken bleken populair, dan ga je toch met je camera om je nek een boekenkast scoren ( oh stond daarom Adriaan van Dis tussen......)
Dacht je trouwens net te weten oh ja dat blog hoort bij  * , klikte je aan het eind van de dag, dan zag het er soms weer heel anders uit.


Er zijn collega's die nauwelijks computer ervaring hebben (en er schijnen er ook  te zijn die zelfs een computer uit het prehistorische computertijdperk bezitten) en die toch, ondanks (hahaha) hun  begeleider, een mooi blog hebben ontworpen.
Men hielp en steunde elkaar, tips vlogen over en weer.

Vervolgens het bloggen!!
Van : "Ik wil er niets persoonlijks op kwijt (dat vind  ik wel jammer en hoe leer je dan ook schrijven) tot
hele leuke grappige real life blogs ,  de katten doen mee , de contactlensloze wandelaar en er werd ook al iemand bijna gillend gek van de RSS schreef ze.

nu al geleerd
Als ik naar mezelf kijk, wat ik allemaal al geleerd heb:
1.HTML's plaatsen en wijzigen bijv. Wist niet hoe dat moest, heb het uitgezocht en geprobeerd, lukte het niet, weer geprobeerd. Zo ben ik aan een aantal aardige gadgets gekomen.
2. Het ontwerpen van een blog, op zich niet moeilijk, maar de kersjes op de taart daar moet je wel even voor zoeken en wederom durven.

Goed idee die 23 dingen, alleen al voor de saamhorigheid en de enkelen onder ons die er echt niet aan zouden beginnen?

Vertel eens hoe vinden jullie het?







4 opmerkingen:

Marleen zei

Weet je wat het "probleem" is met het volgen van jouw blog, Bernadette? Dat het niet te "volgen" is. Hij/zij is zo mooi, zo snel en flitsend en er staat al zoveel op dat ik bijna niet meer durf te kijken.

prodigieus zei

He help dat vind ik erg

Unknown zei

Een mooie samenvatting van de week. Leuke impressie. Doe je die elke week? Vind ik leuk, omdat ik niet kan meemaken wat er achter de schermen bij jullie gebeurt. Wordt je ook nog eens de G.B.J. Hilterman van de Kopgroep ;-)

prodigieus zei

Ja ik was van plan dat elke week te doen, dus daar ga ik zeker mee door.

Maar dan wordt het B.J. Hiltervrouw