16-11-2010

Week van de Mediawijsheid


Volgende week is het zover: de week van de Media Wijsheid en het Digi  Dream Team 
Wij zijn ons gedegen aan het voorbereiden, want ook al doen we de 23 dingen cursus af en toe sta ik iig nog met een "waar gaat het over" blik in de ogen als iemand iets als 'vlogosphere' tegen me zegt. En Breadcrumbnavigatie eh?  Weet wel van Hans en Grietje is dat net zo iets? Nou stort je er maar eens op.

Maar de apparatuur is spannend en Jan maakt er ook even dankbaar gebruik van: klein beetje ziek op de bank met de e-Reader.  Wel fijn joh zoveel boeken om uit te kiezen, maar de eerste verzuchting volgt snel: hoe weet ik nu waar het over gaat? Er zit geen achterflap op.
Tijdje stilte: ik lees te snel , duurt zo lang voor de bladzijde omslaat. 
Ik geef tip van Loudewiese door: vooruit denken en alvast op het knopje drukken, je kent je eigen tempo wel.
Ja maar de hoeveelheid tekst  is zo klein je drukt je suf. ................
Na een tijdje is het wel erg stil: Jan ligt te slapen met het e-book op zijn buik. Geloof dat hij het maar niets vindt.
Zelf proberen dus en ik ben het met hem eens, het leest niet prettig, dat apparaat wordt hier voorlopig niet aangeschaft, alhoewel ie wel een prima kleurtje kan hebben




7 opmerkingen:

Unknown zei

Een iPadje dan maar?

prodigieus zei

OH YEAH!!

DOORNeuzen zei

Tijdens onze vakantie had ik een e-reader bij me.Ideaal!
Boeken nemen zoveel plaats in en wegen zo zwaar.In de caravan is dat geen probleem maar als je gaat vliegen..
Ik had geen moeite met lezen, vooral ook omdat je het lettertype kon aanpassen.Thuis houd ik het toch liever bij een "echt"boek.

Islandhopper zei

Ik ben er ook niet zo enthousiast over. Hij is gewoon te klein en je moet te vaak "omslaan". En iedere keer denk ik weer dat het een touchscreen is. Dan inderdaad veel liever de ipad. Heb je Alice al gevonden?
Mijn digitale kinderen vonden het overigens ook niet je van het en lezen liever van die dikke boeken waar ze zo makkelijk in kunnen bladeren als ze apannende stukjes nog een keer willen overlezen. Frappant!

ik geef geen krimp zei

Ik zie de e-reader niet als vervanger maar voor 'er bij'. Ben het eens met DOORNeuzen.
En een iPad is wat dat betreft geweldig. Wellicht vanaf 13 december de trotse bezitter?

En natuurlijk veel succes met de voorbereidingen voor de WVDM.

prodigieus zei

En dan ben je met zijn tweeën op vakantie en moet je dus ook een tweede e-reader meenemen/kopen? Want anders is het lezen op afspraak?

practical joke zei

Wel leuk zo'n e-reader, maar zo'n ding kun je niet laten signeren.
En een gesigneerd boek van Arthur Japin of Adriaan van Dis, dat is toch fantastisch.