18-11-2010

proDINGieus 20 deel 1

Zit er muziek in Prodigieus?


Vroeger: mijn broer en ik gitaar spelend en zingend met als favorieten "House of the Rising Sun" en "Yellow River" ; mijn eerste "plaatje" San Francisco van Scott McKenzie, mijn voorkeur voor klassieke muziek, de Open Speeldagen bij het Helders Kamerorkest als slagwerker en ook op dwarsfluit, de saxofoon lessen ( die ik op moest geven omdat onze dochter er "hysterisch" van werd), de platen verzameling van Jan en mij samen, mijn lijstje met mooie nummers voor als ik overleden ben ( mogen ze zelf weten wat ze daar mee doen, maar ik heb zo mijn voorkeuren) mijn cdtjes voor de vele ritten naar Smilde en  Assen en weer terug, muziek voor verdrietige tijden en muziek om plezier te delen, de linkjes met prachtige muziek die onze zoon geregeld doorstuurt, muziek waar een herinnering aan vast kleeft.
Soms kun je een song niet meer beluisteren, omdat het verdriet dat er bij is gaan horen (nog) te zwaar is.

Muziek een belangrijk onderdeel dus van mijn leven




Erg leuk om te beluisteren zijn alle oude liedjes vanaf 1950 op de Playa Cofi Jukebox: op jaar op genre top 100 etc. terug te vinden
Er is een site waar iemand allerlei muzieklinks heeft samengebracht, waarvan vele ook met vrij te downloaden muziek.
Natuurlijk heb ik mij aangemeld bij Spotify om allerlei muziek te beluisteren en heb zo ook het Allegro voor cello en orgel teruggevonden van Liv Benedicte Bjorneboe.




en wie kent deze nog?

5 opmerkingen:

Unknown zei

Tja, oude tijden herleven. Ook ik draai me suf. In iTunes zitten alle cd's en Spotify staat regelmatig op tijdens mijn werk. Heerlijk. Maar wat ik me nou afvraag, "waarom zouden mensen nog cd's kopen of lenen als het allemaal zo gratis je speakers uit knalt...?". Wat denk jij, wat moet de bibliotheek hier nou mee?

prodigieus zei

@23 dingen ProBiblio daar wilde ik mijn proDINGieus 20 deel 2 aan wijden.
a. Zit er muziek in Prodigieus?
b. Zit er muziek in de bibliotheek?

dus wordt vervolgd

lemina zei

He kanje is bijna gelukt je heb een mooie op losing gedaan .
En was dat leid van de sisie sebastiaan???

prodigieus zei

dit is idd van Belle et Sebastien
ik had het liedje eerst aan dit bericht gekoppeld maar het bleek niet bij elke computer te werken

practical joke zei

Ja, dan komen er allemaal herinneringen naar boven. Jeugdseries waar je naar keek, zoals bij jouw muziekje. En Spotify ben ik ook erg enthousiast over.