09-11-2010

Tijd

Naar aanleiding van een reactie van Lemina op het blog  'Ik geef geen krimp' heb ik lang nagedacht over het fenomeen TIJD.
Wat is TIJD eigenlijk? Is dat voor iedereen hetzelfde?

Je hebt volgens de astronoom Edward T Hall drie soorten tijd
* de technische tijd, wordt gebruikt door astronomen
* de formele tijd uren, minuten, seconden
* de informele tijd


de informele tijd

Per dag heeft ieder mens 24 uur tot zijn beschikking.
Van die 24 uur slaap je  8 uur en werk je 9 uur  (incl. reistijd) dan heb je nog 7 uur over.

In deze 7 uren zit ook weer tijd die je nodig hebt om te eten, dus  nog even 1 uur er vanaf.  
Houd je  6 uur over. Van deze 6 uur gaat nog één uur af: tijd die voor de kinderen of de huisdieren dan heb je 5 uur over.
Ook van deze tijd gaat  nog 1 uur af voor huishoudelijke bezigheden die ECHT MOETEN!
Dan blijven dus 4 uur over en deze tijd kan ieder mens zelf indelen. 
Dit kan ingevuld worden voor zaken zoals extra schoonmaken van het huis, op visite gaan, televisie kijken,  sporten, internetten, spelletjes doen, breien, vissen,23 dingen, vul maar in.


4 uur per dag voor ......! 
                                                                  



.

4 opmerkingen:

DOORNeuzen zei

Mooi die Tijdspiegel. Heb jij die gemaakt?

prodigieus zei

Deze foto ( helaas niet helemaal scherp) heb ik gemaakt bij een tentooonstelling in Breda's Museum. De tentoonstelling heette "Tijdspiegel" en was zeer bijzonder

lemina zei

Zeker een mooie tijdspiegel maar dat bedoelde ik dus ook voor ieder je eigen indeling maar ja soms is je tijd zomaar weg(ingeslapen voor de tv/ofzomaar weg)dus dat moet je zelf doen want je doet het ook zelf.

Islandhopper zei

Ik wilde dat ik per dag 4 uur tijd had om zelf in te delen....Hoe doen mensen dat? En dan slaap ik ook niet eens 8 uur... Misschien eet ik dan te lang?
Het is inderdaad een prachtige tijdspiegel...