17-10-2010

proDINGieus 11 deel 1

Ontdek Wiki's en/of schrijf er eentje




Dit was de eerste keer dat ik dacht wat moet ik nu doen, wat moet ik er mee?
Heb wat rondgekeken bij alle hobbies, zag wel enkele leuke, maar als ik daar dan iets aan toe wilde voegen, kon dat weer niet.
Maar uiteindelijk ben ik aan een eigen Wiki begonnen om te leren hoe het werkt.
 over Gerard Galama.

De mensen die mij kennen weten dat die man/vrouw mij al meer dan een jaar dwars zit.
Het is een persoon die tussen 1890 en 1905 bijna 15 boekjes heeft geschreven, vrijwel zeker onder pseudoniem.

Het Instituut voor Nederlandse Geschiedenis meldt over hem/haar een niet te achterhalen pseudoniem.

Via Het gezicht van Nederland kun je één verhaal online inzien 

Meer informatie kun je lezen op de wiki zelf


Misschien roept er nu wel iemand ik heb een boekje van die man/vrouw
of mijn oma zaliger had daar vroeger iets van in de kast staan.
Graag ik houd me aanbevolen .

3 opmerkingen:

trudge out zei

Galama blijft ons achtervolgen. Ik hoop dat we er ooit achter komen wie het is. Mooie wiki.

Unknown zei

Zullen mensen zich ooit afvragen wie Prodigieus was en waar ze onder een synoniem de meest aardige stukken schreef?
Waarom schrijf je eigenlijk onder een pseudoniem?

prodigieus zei

Wil je een kort of een lang antwoord?

In ieder geval niet om me voor anderen te verschuilen.

Een soort kat uit de boom kijken voor mezelf, kan ik dit, wil ik dit?

( degene die blogt is een "ander" dan degene die door het leven krukt)