22-10-2010

LP's

Las net een blogberichtje van bol.com over LP's en hoe die toch weer vaker uitgebracht worden.
En dat deed mij denken aan mijn verjaardag vorig jaar: ik had aan mijn vrienden gevraagd 10 van hun lievelingsnummers uit de jaren 60 tot 80 van de vorige eeuw( haa)  aan mij door te geven en op de avond zelf zouden we die dan draaien.
Tot mijn verbazing waren er van de 70 ingediende titels maar 2 !! dubbele.
Onze  bijna 1000 LPs staan op zolder, het werd graven en zoeken en ook Rataplan leverde nog een bijdrage.

Het feest moest om 18 00 uur beginnen, want anders zouden we tot diep in de nacht door moeten gaan.
Dus tijdens de eerste happen soep begon het met "Thank you for the music "  van Abba en we eindigden met "The house of the Rising Sun" ; heel veel herinneringen: mooie en verdrietige (één van onze vrienden is overleden), meezingen noem maar op.

Het gekraak van de platen, hoe je bijna vergeten bent dat je zo'n ding om moet draaien en vooral niet stampen want dan springt de naald over!!
Het meest succesvolle verjaarsfeestje uit mijn leven en beslist een aanrader!

Als aandenken hebben we een CDtje met alle songs er op gemaakt, want een vinyl drukkerij hebben we niet

3 opmerkingen:

lemina zei

Ja die goeie oude tijd he !
Die was mooi .
Nee de heringering er aan is mooi,wat die tijd is echt voor bij.
En dat gekraak en overspringen of herhalen. CD's hebben dat niet.

Unknown zei

Ne het gekraak en het gekluns met de naald geven het wel een speciaal en nostalgisch tintje. Ik zou iTunes gebruiken en van de nummers een playlist maken. Wel efficiënt, maar minder nostalgisch.

prodigieus zei

Het cdtje (vinyl look dus weer net een LP) is juist door het gekraak en geknetter zo speciaal
en onze vrienden "draaien" 'm allemaal geregeld.