12-01-2011

Digitaal inlichtingen werk

Het vinden van een antwoord op een moeilijke vraag geeft een kick, ontdekte ik door de krakercompetitie en Serendip.

Maar omdat ik geen MIA ben, kwam ik destijds niet in aanmerking voor een functie bij Aladin,heel jammer vond ik. Regels zijn regels.
En ondertussen bleef ik toch  een groot aantal "Hersenkrakers" beantwoorden, want dat kon wel.

Toen kwam IBI: daar kun je als "outsider" ook antwoord geven op vragen. Dat ben ik toen zo enthousiast (goh!) gaan doen, het viel op bij de toenmalige coördinator Esther Valent.
Zij heeft er voor gezorgd dat ik namens de KopGroep Bibliotheken 2 uur per week kreeg om vragen te beantwoorden. Joke kwam daar bij toen Aladin definitief ophield te bestaan.

Nu stopt Ibi over een maand en zal er binnen de KopGroep Bibliotheken over een nieuwe service nagedacht moeten worden. Heel in het begin van dit blog heb ik daar al een aantal artikelen aan gewijd.
Een aparte website, chatten, chatbot etc allemaal mogelijkheden.

Was benieuwd of ik mocht meedenken, voorlopig niet begreep ik vandaag

In ieder geval prijkt mijn kop nog steeds op ibi dat is mooi

7 opmerkingen:

Unknown zei

Ja lekker is dat,moet die poster overnieuw door jouw nieuwe coupe.
Maar de overgang van Aladin, naar IBI, naar niets, naar een chatbot naar ehhh... zullen we het zelf maar weer doen... het verdient geen schoonheidsprijs. Sterker nog, ik kan me d'r behoorlijk kwaad om maken. En dan mag jij d'r ook al niet eens over meepraten.

prodigieus zei

't Is niet alleen het haar.......

ik heb ergens op mijn blog een post-it: Adem in , adem uit
en ook helpt het verscheuren van een keukenrol en verder ..........?

ik ga zelf wel iets bedenken!

Unknown zei

Lekker ZZpeejen ;-)

prodigieus zei

Er is zooooveeeel interessants in digitaal land!

Qhub bijvoorbeeld

helenamaria zei

Van mij mag je er helemaal bij. Dit hebben we al eens meegemaakt met Al@din. Ervaring telt hier meer bij dan diploma's.En wat jij allemaal in huis hebt, daar kan je zeker ZZPer mee worden.

lemina zei

Als je nergens bij mag , richt dan zelf een clubje of dergelijks op .
Dat is voor je zelf prettige kan je doen wat JIJ wil en niet afhankelijk van andere.
Volgens mij berijkje ook zelf meer.
en de eer gaat dan ook naar JOU.

prodigieus zei

Eerst maar even afwachten toch?