05-11-2010

proDINGieus 17

Mobiel internetten betekent overal en altijd online zijn. Via een laptop, PDA of mobiele telefoon.


Ik kan niet zonder mijn laptop, dus als wij op vakantie gaan, gaat "ze" mee in haar prachtige (roze) laptoptas. Dongel voor onherbergzame gebieden, vakantie geslaagd.


Verder heb ik een Nokia E72, daarmee/daaarop kun je ook gebruik maken van internet. Ik doe dat niet zo vaak,heb  een wat dom gekozen abonnement (want als ik mijn limiet te boven ga , wordt het duur. En dat gebeurt nogal eens omdat weinig websites zijn aangepast voor smartphone gebruikers.)


Er bestaan nog niet veel mobiel vriendelijke versies van een website en al bijna helemaal niet van bibliotheek websites (de universiteitsbibliotheek van Utrecht,bijv wel)
Mensen zijn ongeduldig en als iets te lang duurt (laden) stappen ze over naar een ander die hen wel snel aan hun gezochte informatie helpt
Als je de bibliotheekwebsite via je je mobiel bezoekt zal dat ws zijn om te verlengen,te reserveren, de catalogus te bekijken, daar kun je met de mobiele versie dus ook rekening mee houden. Onze site behoeft wat dat betreft  ook de nodige aanpassingen


Twitteren kun je natuurlijk het beste als je de hele dag online bent, Twitteren via de smartphone wordt steeds meer populair. 
Je bereikt veel meer mensen met een Twitter (als ze je volgen tenminste) dan met een smsje.
Mobiel internet binnen de bibliotheek of internet op je mobiel vanuit het werk? Zou geweldig zijn voor degenen die veel switchen/reizen. Maar denk niet dat dat budgettair haalbaar is. 




En om alles te organiseren nog een handigheidje (zo Web2.0):





1 opmerking:

Unknown zei

Daarom ontwikkelen veel bedrijven een mobiele applicatie om hun dienstverlening zo toegankelijk mogelijk te maken voor haar klanten. Daarmee kunnen ze een zo groot mogelijke gebruiksvriendelijke omgeving creƫren. En die mobiele apps hebben een enorme vlucht genomen.