31-10-2010

Sociale netwerken: 
Ding 16 een voorproefje

Volgens enkele van mijn collega's ga ik veel te snel, maar als ik zo eens rondkijk, ben ik echt niet de enige die  van alles voorproeft, dus........................  

Met sociale  netwerken heb ik problemen, niet dat ik niet sociaal ben, integendeel...............
Ik ben graag onder de mensen  weet altijd wel een onderwerp om over te kletsen, zoek vaak naar gezellige/interessante/spannende/leuke mogelijkheden om met anderen te ondernemen, real life, niet virtueel.

Een aantal jaren geleden was schoolbank.nl razend populair, maar mij zul je er niet op vinden. 
Wat heb ik daar te zoeken? Mijn schooltijd, zowel lagere als middelbare, was niet leuk, stel je voor zeg ,moet ik nu gezellig doen met die pestmeiden van toen? Echt niet. 

Hyves net zo iets, waar je je allemaal als vriend aan kunt melden Iejoor-Hyves (cool) alle mensen met dezelfde achternaam , Parkinson Hyves ( leuk zeg) 
Nee joh, zonde van mijn tijd.

Maar braaf als ik ben, heb ik rondgesnuffeld: me aangemeld bij  Facebook (vond daar al direct enkele collega's)

En ik zag toch ook iets waar ik wel plezier van zou kunnen hebben:  MyHeritage
Heb ooit uren inde archieven doorgebracht om twee familie stambomen te maken (voordat ik een computer bezat) hoog tijd  om dat eens op te slaan en verder mee te spelen.


Ik houdjullie op de hoogte

4 opmerkingen:

practical joke zei

Ja, die sociale netwerken zijn leuk zo lang het ook echt nog mensen zijn die je zelf kent en het geen vrienden van vrienden gaan worden. Gelukkig moet je nog wel bevestigen of je ze wel als vriend wilt.

Unknown zei

Het gaat niet om een vervanging van je sociale leven. Het is niet of/of, maar en/en. Ik hoor de bedenkingen die jij uit heel veel. Ik geef steeds weer aan dat het sociale web een aanvulling is op het fysieke leven, met andere karakteristieken en toepassingen.

Sociale netwerken stellen je in staat om snel contact te leggen, ongeacht afstanden. Het brengt mensen bij elkaar. Je bent snel op de hoogte van wat lotgenoten, collega's, vakgenoten, klanten beleven. Wat ze meemaken, ontdekken en doen. Of dat nu de buurvrouw is of de zus die geëmigreerd is.

Probeer het eens op zo'n manier te zien en kijk eens hoe het je leven privé of werk kan verrijken.

prodigieus zei

Inmiddels ben ik ook iets verder en begin er de lol wel van in te zien.

@23dingen jij bent groot voorstander en ws al lang bezig met dergelijke zaken. Tijdens de eerste presentatie zei je ook dat je zonder je apparatuur nergens zou zijn (dat duidt op een "verslaving".En ook al is het niet of/of ik ken mezelf!

Unknown zei

Tja, verslaving... Maar dan wel aan iets heel handigs. Mijn agenda, mail, persoonlijke contacten, TomTom alles zit er in. Het heeft zich onmisbaar gemaakt. En je zult altijd zien dat je net dat belangrijke telefoontje gemist hebt, of die ene afspraak niet kon maken.

En zelfkennis moet je koesteren, er zijn er velen die het missen.