06-12-2010

proDINGieus 25

Screencasting Geluid aan?
Wat een handige manier om iets uit te leggen!
ik heb http://www.screencast-o-matic.com/ gebruikt, dat vond ik een makkelijk en snel programma. Bovenaan mijn scherm prijkt inmiddels ook een Jinggetje zodat ik ook van mijn scherm kan snijden en opslaan.
Echt er ging weer een wereld voor me open.
We kunnen dit beslist binnen de KopGroepBbibliotheken gebruiken, filmpje maken en al of niet  op You Tube zetten. Deze twee zijn rechtstreeks van min laptop geplaatst.

De eerste screencast is een voorbeeld hoe je je Google zoekpagina kunt opleuken
De tweede hoe zoek je een foto als je niet weet waar hij genomen is.

De mogelijkheden voor de bibliotheek? Instructie filmpjes, aankondiging van een lezing. Ook leuk zou zijn met een groep scholieren een schrijver kort uit te lichten. Voor mensen die moeite hebben met taal enz enz.

7 opmerkingen:

DOORNeuzen zei

Leuke voorbeelden.Ik ga ook met dit Ding aan de slag.
TinEye Reverse image Search heb ik vaak gebruikt bij de krakercompetitie.Erg handig.

practical joke zei

Erg leuk ding, dit ding. Ga ik zeker ook wat mee doen. Zo blijven we maar bezig ha.

lemina zei

Ja zeker maar zo zie je maar wat er allemaal is.

DOORNeuzen zei

Dacht ook iets met dit Ding te doen, maar nadat ik het eens doorgelezen heb denk ik dat ik er voorlopig maar niet aan begin.Best wel ingewikkeld.

prodigieus zei

Het vslt in de praktijk erg mee en we kunnen het zeker voor de cursus gebruiken!!

Dus we moeten er een keertje samen aan gaan werken.

Unknown zei

Je hebt er weer één gevonden die ik nog niet kende en die best wel eens heel handig zou kunnen zijn. TinEye ga ik ook verder onderzoeken.

Handig zo'n screencast hè? Ik gebruik het vaak om een lastig onderdeel even snel uit te leggen. En daarbij is Jing mijn favoriet.

Een aandachtspunt is de omgevingsgeluiden in de filmpjes. Je ziet het ook wel eens op tv als een geïnterviewde met een pen op tafel tikt. Je hebt het vaak niet in de gaten, maar het kan storend overkomen.

prodigieus zei

Ik vind de screencast echt een van de "lolligste" dingen om te gebruiken. Bovenin mijn beeldscherm prijkt ook het uitermate handige Jing zonnetje!