26-10-2010

proDINGieus 15

Mijn foto's in Google Earth opent zich  wel via  de taakbalk
klik vervolgens op de gele pinnen


Google Earth, Google Maps, Streetview vind ik handig (zie vorige bericht)
De KopGroep Bibliotheek gebruikt al Google Maps locaties voor alle vestigingen

Handig
Op http://googlemapsmania.blogspot.com/ waar je alle mogelijkheden (grappig,handig,uitdagend) kunt bekijken, vond ik de  /find-a-walk/(handig, zou ook iets voor Nederland zijn) en geo-pick (een-wat-weet-je- van-de-wereld-spel) de moeite waard.

Toepassingen
Er is ooit een stel jongens veroordeeld omdat er, terwijl zij  een jongen  beroofden,  Streetview opnamen gemaakt waren.
Google Maps is  echt Web2.0 je kunt er zelf van alles aanvullen. Onderweg trek in een hamburgertje of wil je weten waar alle bibliotheken te vinden zijn? ook die met een WIFI! ( hebben wij toch ook , dus waarom staat de KopGroep daar niet bij?)
En er is een top 10 Google Earth Games, voor de internet-diehards is Where in the world via de Google Maps Newsletter een uitdaging.

Maar om in bibliotheek-stijl te blijven:  de gedichten atlas en  een historische romans kaart  (waar je door op de boeken te klikken meer informatie vindt) zijn voorbeelden hoe Google Maps voor je collectie te gebruiken.

Zo zijn er heel veel interessante kaarten en legio mogelijkheden te vinden waar je de klanten op kunt attenderen.



 met dank aan PracticalJoke die me op een andere mogelijkheid wees foto's in Google Maps

4 opmerkingen:

Expeditious zei

Dat er foto's op Google Earth stonden had ik al eens gezien. Heb deze ontdekt toen bekend was waar ik heen zou gaan met vakantie en de wegenkaart op GE wilde bekijken. Lijkt me ook erg leuk om hier zelf foto's op te kunnen plaatsen. Hobby voor later.

practical joke zei

Ja, dat geeft wel een kick om daar je eigen foto's op terug te zien.
Alleen lastig om ze weer terug te vinden.
Streetview is erg handig als je ergens heen wil. Kun je alvast het gebied verkennen. Herken je het later gemakkelijk.

prodigieus zei

Ik heb er nu dus gele pinnetjes bij geplaatst. Samen met de titel van de foto. Wel een precisie werkje, zat er soms behoorlijk naast als je niet goed inzoomt

Unknown zei

Je bent weer grondig aan de slag gegaan, onderzoeksvrouw. Leuke vondsten Kende de historische romanssite nog niet. We zijn op dit moment bezig met het Biebmaps project, waarmee we informatie over de stad zichtbaar willen maken via een kaartinterface. Allerlei thema's combineren met input van gebruikers, de catalogus, tweets, de sociale kaart, noem maar op. Daarmee maak je lagen en verbanden zichtbaar die anders onopgemerkt blijven. Wordt vervolgd.